شما اینجا هستید:

گل تازه چه خصوصیاتی دارد؟

انواع گل‌ها ویژگی‌های متفاوتی را به لحاظ دما، رطوبت و خاک دارند که افراد می‌توانند با رعایت این ویژگی‌ها و خصوصیات باعث شاداب و تازه نگه داشتن گل‌ها شوند، در این مقاله به شما خواهیم گفت که گل تازه چه خصوصیاتی دارد؟

شاید این پرسش ذهن بسیاری از افراد را در هنگام خرید گل به خود مشغول کرده و با جست‌وجو در میان انواع گل‌ها دچار سر در گمی شوند. بنابراین در این نوشتار بر آن شدیم تا به بررسی موضوع خصوصیات گل تازه و همچنین روش‌های تازه نگه داشتن گل بپردازیم تا شما عزیزان را از این سر در گمی خارج کرده و بتواند در انتخاب گل مناسب یاریتان نماید.

گُل تازه چه خصوصیاتی دارد؟

 

گل تازه چه خصوصیاتی دارد؟

برگ‌های شاداب و بدون پژمردگی و سفتی قسمت انتهایی گل یعنی قسمتی که به شاخه متصل شده است می‌تواند شما را در خرید گل تازه یاری دهد. چنانچه در هنگام خرید گل قسمت انتهایی گلبرگ‌ها را که به ساقه چسبیده است فشار دهید می‌توانید متوجه تازه و یا کهنه بودن گل شوید.

اما اگر پس از فشردن این قسمت حس نرمی و شل بودن گل را داشتید بهتر است از خرید آن گل صرف نظر کنید چرا که احتمالا آن گل تازه نبوده و کهنه می‌باشد.

همچنین در پاسخ به سوال گل تازه چه خصوصیاتی دارد می‌توان گفت که شادابی و طراوت برگ‌های گل ها نیز می‌توانند از دیگر فاکتورهای شناخت گل تازه از گل کهنه باشند. گل‌های تازه شاداب و خوش رنگ هستند و برگ‌های آن ها فاقد رنگ پریدگی و پژمردگی می‌باشند. از دیگر خصوصیات گل تازه نیز می‌توان ساقه‌های گل‌ها را نام برد. ساقه‌های گل‌ها بایستی حتما تازه و زنده باشند تا بتوانند آب را به برگ‌ها و گلبرگ‌ها برسانند.

گُل تازه چه خصوصیاتی دارد؟

 

روش‌های تازه نگه داشتن گل

از جمله ویژگی‌هایی که برای نگهداری گل بایستی رعایت کنید تا خصوصیات گل تازه حفظ شود عبارتند از:

دمای هوا

توجه کنید که مهم ترین نکته برای اغلب گل‌ها دمای هوا می‌باشد.

همانطور که حتما شما هم توجه کرده اید معمولا در گل فروشی‌ها، گل‌ها را درون سطل آب و نیز در جای خنک و سرد نگهداری می‌کنند. شاید شما هم به کولرهای گازی موجود در گل فروشی‌ها و نیز دمای پایین داخل گل فروشی و درب‌های بسته‌ی گل فروشی‌ها خصوصا در ایام تابستان توجه کرده‌اید. همه‌ی این عوامل برای پایین نگه داشتن دمای محیط نگهداری گل‌ها می‌باشد. دمای پایین سبب می‌شود تا گل‌ها تازه بمانند.

توجه کنید که حتما لازم نیست گل‌ها را درون یخچال نگهداری کنید، اما بهتر است دمای محیط نگهداری گل‌ها را پایین نگه دارید و از بخاری و شومینه و یا دیگر وسایل گرمازا آن‌ها را دور نمایید تا خصوصیات گل تازه در آن‌ها حفظ شود.

آب

آب موجود در ظرف‌های نگهداری گل می‌تواند گل را زنده نگه داشته و از پژمردگی گل‌ها جلوگیری نماید. آب گل را زنده نگه می‌دارد و بدون آب گل‌ها فوراً پژمرده می‌شوند. برای این منظور بهتر است قسمت انتهایی ساقه‌ی گل‌ها با زاویه‌ی ۴۵ درجه بریده شوند و سپس در داخل آب تمیز نگهداری شوند.

رطوبت

رطوبت نیز از دیگر عواملی است که خصوصیات گل تازه را حفظ می‌نماید. برای تازه نگه داشتن گل بایستی در محیط نگه داری گل، رطوبت به اندازه‌ی کافی وجود داشته باشد و یا به وسیله‌ی آب پاش‌های دستی برگ‌ها و گلبرگ‌های گل را مرطوب نمایید. چرا که گل‌ها علاوه بر استفاده از آب، مقداری از آب مورد نیاز خود را از طریق رطوبت موجود در هوا به وسیله‌ی سطح برگ‌ها و گلبرگ‌ها جذب می‌کنند.

منبع: گلیتال

تعداد نظرات در انتظار تایید: 103

جدیدترین مطالب وبلاگ
خرید آنلاین زعفران سرگل
فروشگاه گلکده اَهورا
جدیدترین محصولات فروشگاه