شما اینجا هستید:

گل مناسب برای باغچه خانه

انتخاب گل مناسب یکی از مسائل مهمی است که باید در هنگام ایجاد فضای سبز در باغچه و یا محیط بیرونی خانه خود به آن توجه کنیم. برای آن که بتوانید باغچه‌ای زیبا در حیاط خانه و یا فضای تراس خود ایجاد کنید بایستی بدانید که گل‌های زیادی در بازار وجود دارند که مقاومت متفاوتی داشته و نسبت به انوع کود و خاک و نیز استفاده از آفتاب، واکنش‌های متفاوتی دارند. به این معنا که بعضی از گل‌ها نیاز به آفتاب بیشتر و برخی نیاز به آفتاب کمتری دارند و تنها آفتابی که از پشت پنجره به آن‌ها می‌رسد نیز برای رشدشان کافیست.

بنابراین برای انتخاب گل مناسب باغچه خود ابتدا بایستی نوع باغچه و میزان نور دریافتی گل را تعیین کرده و سپس اقدام به خرید گلی که بتواند در این شرایط دوام بیاورد، نمایید.

البته که زیبایی و دوام گل‌ها نیز از دیگر فاکتور‌های مهم در هنگام انتخاب و خرید گل مناسب باغچه می‌باشد. بنابراین چنانچه قصد دارید گل‌های زیبایی که مقاومت نسبتاً خوبی نیز دارند را برای باغچه خانه خود انتخاب نمایید در این مقاله با ما همراه باشید.

 

ویژگی‌های مورد نیاز گل مناسب باغچه

توجه کنید که در هنگام خرید گل مناسب برای باغچه خانه خود بایستی از ویژگی‌های گل اطلاع پیدا کرده و آن را با شرایط باغچه خود بسنجید تا پس از خرید گل به مشکل برنخورده و بتوانید شرایط لازم را برای گل فراهم نمایید.

از جمله ویژگی‌های گل مناسب باغچه عبارتند از:

  • کود دهی مناسب معمولا سالیانه می‌باشد اما برخی از گل‌ها برای رشد نیازمند کود دهی منظم می‌باشند.
  • نوردهی به گیاهان بایستی به صورت منظم و دقیق انجام شود تا گلدهی صورت گیرد.
  • آبیاری گیاهان در فصول سرد سال بایستی کم شود.
  • گل مناسب باغچه معمولا به خشکی و گرما مقاوم می‌باشد.
  • خاک مصرفی برای گیاهان باغچه‌ای بایستی از شرایط مطلوب برخوردار باشد تا گیاه بتواند از آن تغذیه نماید.
  • گل مناسب باغچه معمولا به آبیاری منظم و مرتب نیاز دارد.
  • معمولا گل‌های باغچه از اواخر خرداد ماه تا اواخر فصل پاییز شکوفا می‌شوند.

گل مناسب برای باغچه خانه

 

گل مناسب برای باغچه خانه

از جمله گل‌های مناسب باغچه منازل که می‌‌توانید در کنار زیبایی و مقاومت از عطر و بوی آن‌ها نیز استفاده نمایید عبارتند از:

 

گل رز

یکی از معمول ترین گل‌هایی که اغلب در باغچه منازل به چشم می‌خورد، گل رز است. چنانچه علاقمند به نگهداری از گل رز هستید توجه کنید که اکثر گونه‌های این گل نور کافی نیاز داشته و در طول شبانه روز به حدود 5 تا 6 ساعت نور آفتاب نیازمند می‌باشند.

علاوه بر این توجه کنید که این گل‌ها سالیانه در 3 فصل بهار، تابستان و پاییز جوانه زده و بنابراین بایستی آبیاری آن‌ها منظم باشد تا بتوانید گل‌های رز زیبا و خوشبویی را در خانه پرورش دهید. توجه کنید که نوع کود مورد نیاز این گل‌ها نیز از نوع خاک برگ می‌باشد و معمولا زمان مناسب برای کاشت آن‌ها پس از گذشت از فصل سرما می‌باشد.

گل رز

 

گل ناز

این گل‌های زیبا و ریز نیز از دیگر گل‌های مورد علاقه اکثر افراد برای کاشت می‌باشد که گونه‌های زیاد و متفاوتی دارد. معمولا گل‌های ناز به سرعت رشد می‌کنند و در آب و هوای معتدل بهتر پرورش می‌یابند. گل ناز از خانواده گیاهان گوشتی بوده و گل‌هایی با رنگ‌های مختلف قرمز، نارنجی، زرد، صورتی و سفید دارا می‌باشد.

این گل نیز مانند سایر گل‌ها نیازمند نور کافی می‌باشد تا گل‌های آن شکوفا شده و زیبایی محیط را دو چندان نماید. بنابراین نیاز این گل به نور حتی تا جایی است که در روز‌های ابری و تاریک معمولا گل‌ها شکوفا نمی‌شوند.

توجه کنید که آبیاری زیاد باعث پوسیدگی این گل خواهد شد بنابراین برای آن که متوجه شوید چه زمانی گیاه تشنه است، بهتر است به خاک آن توجه کنید و هنگامی که 3 یا 4 سانت خشک شده است زمان مناسبی برای آبیاری گیاه می‌باشد.

گل ناز | گل مناسب برای باغچه خانه

 

گل یاس

گل یاس نیز به دلیل بوی خوشی که دارد یکی دیگر از گل‌هایی است که می‌توانید آن را در باغچه خانه‌تان بکارید. گل یاس در رنگ‌های متفاوتی همچون سفید، زرد و بنفش و نیز کبود وجود دارد که می‌توان آن را در باغچه خانه‌های ویلایی و یا حتی منازل آپارتمانی نگه داری نمود.

برای خاک و تغذیه‌ی این گیاه می‌توانید مخلوطی از خاک برگ، ماسه و نیز خاک معمولی باغچه را برای گیاه فراهم کرده و یا از ماسه بادی و پرلیت استفاده نمایید. گل یاس که یکی دیگر از گل‌های مناسب برای باغچه است برای به گل نشستن نیازمند هوای خنک می‌باشد. به این معنا که هر چه که محیط نگهداری این گل خنک‌تر باشد گل‌ها طول عمر بیشتری خواهند داشت.

البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که این گل به دمای بالا نیز مقاوم بوده و می‌تواند در دما‌های بالاتر نیز دوام بیاورد.

کاشت گل یاس در منزل، به دلیل عطر و بوی فوق العاده‌ای که دارد می‌تواند باعث ایجاد شادی و نیز بهبود وضعیت خلق و خوی افراد خانواده شود.

گل یاس

 

گل شمعدانی

یکی دیگر از گل‌های مناسب باغچه که از قدیم الایام در حیاط خانه‌های سنتی و باغچه‌ها به وفور کاشته می‌شده است و امروزه نیز طرفداران زیادی دارد، گل شمعدانی می‌باشد. گل شمعدانی گونه‌های فراوانی دارد که برای باغچه‌هایی با آب و هوای متفاوت می‌‌توان از آن استفاده نمود.

گل شمعدانی معمولا به آبیاری زیادی نیاز نداشته و محیط خشک را می‌پسندد. همچنین این گل زیبا معمولا به نور مستقیم و معمولی آفتاب نیاز دارد. خاک مناسب برای گل شمعدانی نیز ترکیبی از خاک برگ، کود گاوی، شن و خاک باغچه می‌باشد.

گل شمعدانی | گل مناسب برای باغچه خانه

 

گل نرگس

این گل زیبا نیز از دیگر گل‌های پرطرفدار مناسب باغچه است که نسبت به سرمای محیط مقاوم بوده و معمولا گلدهی آن در فصل زمستان و نزدیک به آغاز فصل بهار انجام می‌شود.

توجه کنید که گل نرگس برای گلدهی بایستی کمی به خشکی بیفتد، بنابراین آبیاری زیاد این گل منجر به بزرگ شدن برگ‌های آن شده و گلدهی در آن صورت نمی‌گیرد. همچنین برای نگهداری گل نرگس بهتر است از خاک سبک استفاده کنید و خاک‌های سنگین و رسی برای نگه داری این گل مناسب نمی‌باشد.

گل نرگس محیط پر نور را می‌پسندد و برای گلدهی بایستی این گل در معرض حداقل 4 ساعت نور مستقیم خورشید قرار گیرد.

گل نرگس

 

گل صدتومانی

کاشت گل صدتومانی در باغچه خانه می‌تواند یکی از هیجان انگیز ترین کار‌های دنیا باشد. این گل زیبا و کم هزینه در تمامی فصول سال گل داده و برای کاشت آن‌ها بایستی منتظر بمانید تا فصل پاییز از راه برسد.

گل صدتومانی برای گلدهی نیاز به نور آفتاب داشته و نیز در خاک مرطوب و آبکشی شده می‌توانند به سرعت رشد کنند، بنابراین آبیاری این گیاه بایستی به صورت منظم انجام گیرد.

این گل که طول عمر زیادی دارد مقاوم به سرما بوده و گل‌های آن در رنگ‌های سفید، سرخ و صورتی در ابعاد بزرگ و توپُر و بسیار زیبا می‌باشد. عمق خاک برای این گل معطر و خوش‌بو بایستی زیاد باشد و خاک نیز بایستی بتواند به درستی گل را تغذیه کند تا گیاه بتواند در تمامی فصول گل بدهد.

گل صدتومانی | گل مناسب برای باغچه خانه

 

گل پامچال

یکی دیگر از گل‌های مناسب باغچه گل پامچال است که با کاشت آن می‌توانید انبوهی از گل‌های سفید، قرمز و صورتی را در باغچه خود داشته باشید.

گل پامچال معمولا عمر کوتاهی داشته و گونه‌های متفاوتی نیز دارد. گل پامچال در فضایی با نور غیرمستقیم خورشید می‌تواند به خوبی رشد کرده و گل دهد.

این گل معمولا در نواحی معتدل رشد می‌کند و دمای مورد نیاز در طول شب برای این گل در حدود 4 تا 10 درجه می‌باشد. گل پامچال نیاز به کود و آب نسبتاً زیادی دارد که بهتر است هر 15 روز یک مرتبه به آن کود بدهید و سطح خاک آن را نیز مرطوب نگاه دارید.

گل پامچال

منبع: گلیتال

 

نظر شما در مورد گل مناسب برای باغچه خانه چیست؟

شما هم می‌توانید تجربیات خود را در زمینه کاشت و پرورش گل‌ها و گیاهان باغچه‌ای از طریق بخش نظرات با دیگران در میان بگذارید. 😊

تعداد نظرات در انتظار تایید: 95

جدیدترین مطالب وبلاگ
خرید آنلاین زعفران سرگل
فروشگاه گلکده اَهورا
جدیدترین محصولات فروشگاه