شما اینجا هستید:

گل‌هایی که درد شما را تسکین می‌دهند!

دلیل اصلی دردهای بدن التهاب است. بیشتر افراد در زمانی که دچار درد می‌شوند به داروهای مسکن قوی رو می‌آورند. هرچند که این داروها درد را آرام می‌کند اما می‌تواند عوارضی را برای شما داشته باشد. سکته مغزی، حمله قلبی، به هم ریختن هورمون‌ها و خونریزی معده از جمله این عوارض است. شما می‌توانید در هنگام درد، از یک سری داروهای گیاهی بی ضرر استفاده نمایید. ما در مقاله زیر به بررسی گل‌هایی که درد شما را تسکین می‌دهند می‌پردازیم.

 

گل گاوزبان

گل گاوزبان مسکن درد است. آرام کننده سیستم اعصاب بوده و برای درمان بیماری‌های اعصاب و روان استفاده می‌شود. گل گاوزبان، تنها گلش فواید طبی دارد. رنگ این گل لاجوردی بوده و مثل گل انار است. این گل در کوه‌های البرز به مقدار زیادی یافت می‌شود.

از دیگر خواص گل گاوزبان، این است که این گیاه بسیار نشاط آور بوده، باز کننده رنگ رخسار است. ضد وحشت و اضطراب است. غم و اندوه را برطرف می‌نماید. حواس پرتی را برطرف می‌نماید. درد گلو را برطرف می‌نماید. اخلاط سوداوی را از معده شما خارج کرده و عوارضش را برطرف می‌نماید.

گُل‌هایی که درد شما را تسکین می‌دهند!

 

سنبل الطیب

در رابطه با گُل‌هایی که درد شما را تسکین می‌دهند باید گفت که سنبل الطیب از جمله گل‌هایی است که مصرفش با گل گاوزبان باعث آرام کردن درد و ایجاد نشاط درونی می‌شود. سنبل الطیب اعصاب را آرام کرده و ضد تپش قلب و سرگیجه است. توصیه می‌شود که در مجالس عزاداری به جای استفاده از قهوه و چای، از دم کرده گل گاوزبان با سنبل الطیب استفاده نمایید.

از دیگر خواص سنبل الطیب عبارتند از:

  • ضد دلهره
  • سردردهای یک طرفه
  • اختلالات یائسگی
  • اشتها آور
  • درمان خستگی
  • درمان بیماری‌هایی که منشأ عصبی دارند.
  • سکسکه‌های مداوم
  • ادرار آور
  • ضد استرس
  • مقوی قلب
  • معرق
  • ضد تشنج
  • جلوگیری از سفید شدن مو

دمنوش گیاهی

 

کندر

مصرف کندر دردهای مزمن و خفیف را برطرف می‌نماید. چرا که این گیاه، ترکیبات التهابی بدن را کم می‌کند. سعی نمایید در هنگام مصرف کندر، از فرمولی استاندارد برای تهیه آن استفاده نمایید.

 

ریشه گیاه بید

یکی دیگر از گل‌هایی که درد شما را تسکین می‌دهند گیاه بید است. ریشه گیاه بید، بهترین مسکن برای دردهای قلب است. تا جایی که می‌توان، از آن به جای آسپیرین استفاده نمود. ریشه گیاه بید از آسپیرین بهتر عمل کرده و اصلا با آسپیرین قابل مقایسه نیست.

 

گل مینا

در مورد گل‌هایی که درد شما را تسکین می‌دهند باید گفت که گل مینا از جمله گل‌هایی است که سردرد را کاهش می‌دهد. رگ‌های مغزی را آرام نموده و انقباض آن را برطرف می‌کند که این خود از علل اصلی میگرن است. طی تحقیقات انجام شده، تعداد حملات میگرن با مصرف ۱۶ هفته از این گل به چیزی کمتر از ۳ مرتبه در ماه کاهش پیدا کرد.

گل مینا

 

همیشه بهار کوهی

همیشه بهار کوهی از گل زرد آرنیکا بدست می‌آید. آرنیکا، سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشیده و از التهابات بدن جلوگیری می‌نماید.

 

گل میخک

گل میخک از جمله گل‌هایی است که برای درمان سردرد استفاده می‌شود. در رابطه با طریقه استفاده از این گل نیز باید گفت که شما می‌توانید مقداری از گل میخک را له کرده و زمانی که سردرد دارید، آن را روی پیشانی خود بگذارید. شما همچنین می‌توانید آن را بو نمایید. راه دیگر استفاده این است که شما می‌توانید روغنش را با مقدار کمی نمک مخلوط کرده و آن را به آهستگی به پیشانی خود بمالید.

گُل‌هایی که درد شما را تسکین می‌دهند

 

گل ساعتی و گل راعی

هنگامی که سردرد شما ناشی از افسردگی، فشارهای روحی و استرس است به سراغ گل ساعتی و گل راعی بروید. این گل‌ها برای تسکین سردردهایی که منشأ افسردگی یا استرس دارند، بسیار موثر عمل می‌کنند.

 

گل بومادران

از دمنوش گل بومادران برای درمان دردهای گوارشی و دردهای قاعدگی خانم‌ها استفاده می‌شود. تا جایی که استفاده از آن در دوران قاعدگی بهتر از مفنامیک اسید عمل کرده و به عنوان یک مسکن گیاهی مصرف می‌شود.

گُل‌هایی که درد شما را تسکین می‌دهند!

 

پنجه شیطان

گیاه پنجه شیطان نیز از جمله گیاهانی است که درد شما را کم می‌کند. از این گیاه در تسکین درد کمر و همچنین کاهش ورم مفاصل استفاده می‌شود.

منبع: گلیتال

تعداد نظرات در انتظار تایید: 103

جدیدترین مطالب وبلاگ
خرید آنلاین زعفران سرگل
فروشگاه گلکده اَهورا
جدیدترین محصولات فروشگاه