شما اینجا هستید:

معرفی گیاهان آپارتمانی با رشد سریع

داشتن یک گلخانه کوچک زیبا و ارزان به خصوص برای کسانی که می‌خواهند خودشان گیاهان‌شان را پرورش دهند تلاش و وقت زیادی نیاز دارد. با این حال برخی گیاهان وجود دارند که رشد سریعی دارند و می‌توانند در عرض چند هفته برای شما یک بهشت سبز ایجاد کنند. اما این سوال‌ها در ذهن پیش می‌آید که گیاهان آپارتمانی با رشد سریع چه گیاهان و یا گل‌هایی هستند. در ادامه به معرفی چند گیاه آپارتمانی که رشد سریعی دارند می‌پردازیم که می‌توانند خانه شما را در زمان کوتاهی سبز کنند.

 

6 گیاه آپارتمانی با رشد سریع

برخی اوقات ممکن است یک گیاهی که به تازگی خریداری کرده‌اید از گیاهان چند ساله شما رشد بیشتری داشته باشد و سریع قد بکشد به این نوع گیاهان، گیاهان آپارتمانی با رشد سریع می‌گویند و می‌توانید به راحتی از آن‌ها در خانه خود نگهداری کنید. 6 نمونه از این گیاهان زیبا که رشد سریعی دارند عبارتند از:

 

1. گیاه گندمی یا عنکبوتی

گیاه گندمی یکی از سریع ترین گیاهان آپارتمانی در رشد کردن است و می‌تواند تا 1 متر رشد کند. اما چرا به آن عنکبوتی می‌گویند؟ برگ‌های افشان و نازک گندمی علت نامگذاری این گیاه است و ظاهر آن بسیار شبیه به عنکبوت است و یک گیاه شگفت انگیز و راحت برای مبتدیان است. این گیاه در 2 نوع سبز و ابلق موجود است. همچنین برای مکان‌های کم نور و دارای نور غیر مستقیم هم این گیاه ایده خوبی برای نگهداری است. برای جلوگیری از آفات که خیلی راحت به این گیاه حمله می‌کنند بهتر است که خاک سطحی را هر چند هفته یکبار تعویض کنید.

گیاه گندمی یا عنکبوتی | معرفی گیاهان آپارتمانی با رشد سریع

 

2. پتوس

یکی دیگر از گیاهانی که رشد سریع دارد، پتوس است که احتمالا در مورد آن زیاد شنیده‌اید. می‌توانید از دوستان‌تان یک قلمه کوچک از آن را بگیرید و در عرض چند هفته به یک گلدان بزرگ تبدیل کنید و خودتان به دوستان‌تان هدیه دهید. پتوس می‌تواند در مکان‌های کم نور نیز به رشد خود ادامه دهد و با خاصیت روندگی خود یک طاق سرسبز برای شما به وجود بیاورد. برگ‌های قلبی شکل پتوس در انواع سبز، ابلق، سفید، مرمر، نئون و .. وجود دارند و در کمتر از چند هفته می‌توانند بسیار قد بکشند. پتوس را می‌توانید در کنار گیاهان دیگر از جمله خانواده فیلودندرون‌ها بکارید.

پتوس

 

3. آلوئه ورا

اگر به دنبال گیاهان آپارتمانی با رشد سریع هستید که علاوه بر زیبایی برای اعضای خانواده نیز مفید باشند، پیشنهاد ما به شما گیاه آلوئه ورا است. آلوئه ورا گیاهی با شرایط نگهدای آسان است که در مکان‌های کم نور نیز رشد می‌کند اما با نور زیاد رشد بهتری دارد و دارای برگ‌های گوشتی با ترشح ژل مانند است که برای مصارف دارویی و زیبایی استفاده می‌شود. این گیاه در آب و هوای معتدل زمستان شکوفه می‌کند و دارای گل‌های زرد یا سفید براق است. تنها نکته در مورد آلوئه ورا تعویض زود به زود گلدان است. خواص بیشتری راجع به آلوئه ورا وجود دارد که می‌توانید در مقاله معرفی خواص و شرایط نگهداری آلوئه ورا با آن‌ها آشنا شوید.

آلوئه ورا | معرفی گیاهان آپارتمانی با رشد سریع

 

4. کراسولا یا گیاه یشم

گیاه یشم یا کراسولا برای دوستداران گل و گیاه بسیار مهم هستند چرا که به سرعت رشد کرده و یک گیاه بالغ می‌شوند و می‌توانید از آن‌ها به عنوان هدیه استفاده کنید. این گیاه به دلیل داشتن برگ‌های گوشتی به آبیاری زیادی نیاز ندارد و به خشکی عادت دارد و نور زیاد و دمای بالا را دوست دارد. این گیاه مستعد آفات است و به راحتی قابل تشخیص است و می‌توانید با برخی اسپری‌های آفت کش و یا پنبه آغشته به الکل به مبارزه با آن‌ها بپردازید.

کراسولا یا گیاه یشم

 

5. دیفن باخیا

دیفن باخیا گیاهی زیبا با برگ‌های کشیده و پهن است که نوار زرد رنگی در حاشیه آن‌ها کشیده شده است. این گیاه می‌تواند تا 2 متر هم رشد کند و گلخانه کوچک شما را بسیار پر و بزرگ نشان دهد. نگهداری از آن کمی دشوار است و توجه کنید که در فاصله بین 2 آبیاری خاک کاملا خشک شود و نور متوسط خورشید را نیز دوست دارد. حواس‌تان باشد که بعد از دست زدن به برگ‌های دیفن باخیا حتما دست‌تان را بشویید چون برگ‌های دیفن باخیا سمی است و حتما باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه داشته شود.

دیفن باخیا | معرفی گیاهان آپارتمانی با رشد سریع

 

6. ژینورا

برای دوستداران گیاهان رنگی و کسانی که می‌خواهند گلخانه خود را در عرض چند هفته از رنگ سبز خارج کنند، این گیاه آپارتمانی بنفش ایده مناسبی است. نور زیاد خورشید و تعادل بین خاک خشک و مرطوب از علاقه مندی‌های ژینورا است.

ژینورا

تعداد نظرات در انتظار تایید: 95

جدیدترین مطالب وبلاگ
خرید آنلاین زعفران سرگل
فروشگاه گلکده اَهورا
جدیدترین محصولات فروشگاه