شما اینجا هستید:

معرفی و روش کاشت گل مریم

اگر علاقه مند به گل‌های معطر هستید، گل مریم برای شماست! ما در این مقاله به معرفی و روش کاشت گل مریم می‌پردازیم.

گل مریم جزو گل‌های بسیار خوش‌بو می‌باشد و از آن به عنوان یکی از معطرترین گل‌های موجود یاد می‌شود. لازم است بدانید که گل مریم، اصالتا متعلق به کشور مکزیک است و برخلاف باور عموم، ارتباطی به آسیا ندارد.

به دلیل آب و هوای خواستگاهش یعنی مکزیک، بهتر است آن را در محیط گرم و مرطوب بکارید تا بهترین رشد را داشته باشد؛ ولی خبر خوب این است که این گل در آب و هوای سرد هم رشد می‌کند، فقط کافی است آن را در محیط پرنورتر و گرم‌تر قرار دهید. امروزه می‌توان به راحتی این گل خوشبو را از اکثر گل فروشی‌ها تهیه کرد.

 

نماد گل مریم

در معرفی گل مریم، این گل نماد خلاقیت و آفرینش‌های تازه و کارهای هیجان انگیز (و شاید خطرناک) معرفی شده! رنگ سفید آن، یادآور خلوص، اصالت، صلح و بی‌گناهی است. عده زیادی معتقدند که گل مریم انرژی منفی را دور کرده و با حال بد مبارزه می‌کند، پس بهتر است همیشه تعدادی مریم تازه در خانه داشته باشید؛ تا هم از بوی آن لذت ببرید و هم از امواج منفی دور بمانید!

تصویر: انواع رنگ‌های گل مریم

انواع رنگ‌های گل مریم

 

مصارف گل مریم

بیش از 400 سال است که گل مریم، به گلی برای ابراز علاقه و قدردانی تبدیل شده و نقش مهمی هم در صنایع عطرسازی ایفا می‌کند. به دلیل همان بوی خوش که صحبتش را کردیم، از روغن این گل برای رایحه درمانی استفاده می‌شود.

این روزها استفاده از گل مریم در دسته گل عروس هم بسیار رایج شده است؛ چون هم سفید رنگ است، هم خوش بو است و هم ماندگاری خوبی دارد و به این زودی‌ها پژمرده نمی‌شود.

 

روش کاشت گل مریم

گل مریم اغلب به صورت شاخه‌ای و بدون ریشه فروخته می‌شود. حال روش کاشت گل مریم را شرح می‌دهیم، اگر قصد دارید گل مریم را در باغچه بکارید، باید خاک آن را به خوبی زهکشی کنید. خاک آن باید کاملا خشک باشد، چون این نوع گیاهان در خاک خیس می‌میرند. اگر هم قصد دارید آن را در گلدان بکارید، از گلدان سفالی استفاده کنید و به منظور اطمینان بیشتر بابت زهکشی مناسب خاک، در خاک آن چند حفره ایجاد کنید. به آن آب و کود کافی بدهید و بعد از 3 الی 4 ماه شاهد شکوفه‌های گل مریم باشید. گل آن همیشه سفید است و اگر به خوبی از یک شاخه گل مریم مراقبت کنید، بیشتر از دو هفته دوام می‌آورد.

منبع: گل‌سِتان

تعداد نظرات در انتظار تایید: 103

جدیدترین مطالب وبلاگ
خرید آنلاین زعفران سرگل
فروشگاه گلکده اَهورا
جدیدترین محصولات فروشگاه